Nelikvedu on kuulunud Subaru DNA-sse alates 1972. aastast ning praktiliselt kõik meie mudelid veavad nelja rattaga. Toodame ja müüme igal aastal üle miljoni nelikveoga sõiduki. See on 50% rohkem kui Audi ja kaks korda rohkem kui Land Rover, mis teeb meist maailma suurima nelikveoliste tootja.
Subaru on alati nelikveoga, samas kui enamik meie konkurente paneb teise rattapaari vedama alles siis, kui on juba „liiga hilja“. Meie ainulaadne veojõu jaotuse süsteem (Active Torque Split) tähendab, et põhimõtteliselt piisab edasiliikumiseks ühe ratta pidamisest.
Kõigi rataste püsiv veojõud teeb Subarust suurepärase pukseerimisauto. Tänu püsivale nelikveole on Subarust saanud aktiivse eluviisiga autoomanike lemmik. Küsige ükskõik millise hobuseomaniku, hobikalamehe, suusahuvilise või jahimehe käest. Nende jaoks ei ole auto seiklus, vaid vahend kohale jõudmiseks. Kuid meie jaoks tähendab nelikvedu palju rohkemat.
Kui tunned end rooli taga turvaliselt, oled rahulikum ja seega liikled ohutumalt. Usaldus, et auto läheb ka libedal teel sinna, kuhu sina teda juhid, loob turvatunde. See, et auto ei lülita esiveolt nelikveole ja tagasi, mõjutab sõidutunnet oluliselt. See jätab juhile kehvades sõidutingimustes ka enam ruumi eksimuse korral oma viga parandada.
Meie edu motospordis - peamiselt rallisõidus - on tõend meie autode heast tasakaalust ja süsteemi suurepärasest toimimisest. Juhil on alati hea teada, et auto käitub etteaimatavalt ja järjekindlalt.
Levinud argument, miks mitte eelistada nelikvedu, on sellega kaasnev suurem kütusekulu, mis on enamikul juhtudel ka tõsi. Subaru jõuülekanne on aga väga kütusesäästlik. Subaru jõuülekanne on kütusesäästlikum kui paljude konkurentide kaheveoliste sõidukite ülekanne.
Mis on nelikveo juures parim asi?
Autol, mida veavad kõik neli ratast, on palju eeliseid. Tee omadused muutuvad ennustatavaks. Nelikvedu muudab auto teeolude suhtes neutraalseks ning vähendab ala- ja ülejuhitavuse riski.
Mille poolest erineb Subaru nelikveosüsteem teistest?
Subarul veavad pidevalt kõik neli ratast, mis teeb juhtimise ennustatavaks. Sümmeetriline jõuülekanne hoiab ära ka kiirendamisel ebamugavust tekitava roolitõmbe, mis juhtub sageli kaheveolistel autodel.
Mille poolest erineb 4x4 veoskeem Subaru püsivast nelikveost?
Selgesti määratletavat erinevust pole, kuid põhimõtteliselt on 4x4-l jaotuskast ja madal käik - seega on 4x4 veoskeem mõeldud eelkõige maastikusõiduks.
Kas nelikveolise auto kütusekulu on suurem kui kaheveolisel autol?
Üldjuhul on nelikveoga auto kütusekulu suurem kui kaheveolisel autol. Subaru jõuülekanne on aga väga kütusesäästlik. Subaru jõuülekanne on kütusesäästlikum kui paljude konkurentide kaheveoliste sõidukite ülekanne.
Miks kuulub nelikvedu standardvarustusse? Miks ei saa valida?
Subaru jaoks on nelikvedu eeskätt ohutuse küsimus. Me arvame, et ohutus ei tohiks olla lihtsalt valikuvõimalus.
Kas nelikvedu suurendab minu turvalisust?
Kahtlemata. Ennustatavalt käituv auto on alati turvalisem auto, kuid on oluline, et seda kõrgemat ohutust kasutataks targalt ja ei sõidetaks liiga kiiresti.
Milline nelikveosüsteem Subarul on?
Subarul on pidev nelikvedu, mis tähendab, et ei toimu ümberlülitumist nelikveo ja kaksikveo vahel.
Kuidas on veojõud jaotatud? Kas kõigi nelja ratta veojõud on võrdne?
Põhimõtteliselt jaotatakse jõud nii, et 60% auto veojõust on esiratastel. Sõltuvalt teekattest ja sõidutingimustest saab veojõu ümber jaotada, et auto saaks igas olukorras optimaalselt toimida. Me kutsume seda aktiivseks momendisuunamiseks (Active Torque Split).
Kuidas käitub nelikveosüsteem kurvis võrreldes taga- ja esiveoliste autodega?
Esiveolisel autol kipub tekkima alajuhitavus, st see läheb otse edasi. Tagaveoga auto puhul on alati olemas ülejuhitavuse oht - see tähendab, et auto tagaosa hakkab libisema. Nelikveoga autos saab selle neutraliseerida ja Subaru kasutab nii libisemisvastast stabiilsuskontrolli (VDC) kui ka momendisuunamist, mis tagavad selle, et auto liigub alati selles suunas, kuhu rool seda juhib.
Kas nelikveosüsteemis on mingeid erinevusi sõltuvalt sellest, kas on tegemist bensiini- või diiselmootoriga?
Ei. Süsteem töötab samamoodi kütusest sõltumata
Kuidas nelikveoga auto rehvid kuluvad? Kas kõik kuluvad samamoodi või erinevalt?
Kuna Subarul on pidev nelikvedu, kuluvad rehvid võrdselt. Moodsate madala profiiliga rehvidega esiveoga auto esirehvid võivad kuluda kõigest 20 000 km läbisõidu järel. Subaru võib sõita rehve vahetamata 100 000 km, kuid siis tuleb kõik neli välja vahetada.
Kas nelikveoga autol tuleb kõik neli rehvi samaaegselt välja vahetada?
Kui esi- ja tagarehvide mustri sügavuse erinevus on suurem kui 1,5 mm, tuleb kõik neli rehvi välja vahetada.