Subaru All-Around Safety
Subaru ehitab maailma ohutumaid autosid ja on keskendunud kõrgeima turvalisuse saavutamisele alates 1958. aasta algusest. Juba 1960ndatel viis tehas ise läbi kokkupõrkekatseid. Subarul oli juba varakult kokkupõrkel kokkuvarisev roolisammas ning boksermootori kasutuselevõtuga kindlustas Subaru selle, et kokkupõrke korral ei tungi mootor reisijatesalongi, vaid libiseb auto alla. Suure osa sellest tehnoloogiast on kasutusele võtnud ka teised autotootjad ja seda võib leida ka konkureerivatest automarkidest.
Subaru ohutusfilosoofia põhineb neljal sambal. Esmane ohutus, aktiivne ohutus, passiivne ohutus ja ennetav ohutus. Esmane ohutus tagatakse auto disainiga. Aktiivne ohutus on süsteemides, mis on autosse sisse ehitatud selleks, et juhtimine oleks turvaline. Passiivse ohutuse moodustavad funktsioonid, mis kaitsevad reisijaid õnnetuse korral. Ennetav ohutus tagatakse funktsioonidega, mis aitavad sõita nii, et õnnetusi ei juhtugi. Subaru eesmärk on, et keegi ei saaks viga ei Subarus sõites ega Subaru tõttu. Meie eesmärk on kaitsta lisaks autosviibijatele ka teisi liiklejaid, nagu jalgratturid ja jalakäijad.
Esmane ohutus on see, mis autosse tootmise ajal sisse ehitatakse. Autot peab olema mugav juhtida, see peab käituma teel ennustatavalt ning looma juhile sellised tingimused, et ta suudab autot igas olukorras kontrollida.
Esmase ohutuse tagavad näiteks hea igakülgne nähtavus ja võimalikult vähe pimenurki. Subarul on kitsad uksepiilarid, suured klaaspinnad ning nutikalt paigutatud tahavaatepeeglid. Juhiistmelt on võimalik näha selgelt läbi iga akna mis tahes eset, mis on meetrist kõrgem.
Võimalus seada iste ja rool enda jaoks optimaalsesse asendisse on juhile oluline, et ta saaks lõdvestuda ja keskenduda täielikult kõige olulisemale - auto juhtimisele ja liikluse jälgimisele. Seetõttu on juhi keskkond kujundatud selliselt, et kõik oleks loogiline ja intuitiivne. Esmase ohutuse heaks näiteks on ka vihmaandurid ja automaatsed kaugtuled.
Sümmeetriline pidev nelikvedu tähendab aktiivset ohutust. Kuna autot veavad alati kõik neli ratast ning auto ei lülitu esiveolt tagaveole ning tagasi, käitub auto igas olukorras ühtlaselt ning autot on turvaline juhtida.
Sellesse kategooriasse kuulub ka Subaru stabiilsuskontroll VDC, mis on midagi enamat kui lihtsalt libisemiskontroll. VDC sisaldab ka veojõukontrolli. Süsteem tuvastab, mis suunas auto liigub, ning sekkub, pidurdades õigeid rattaid ning vähendades nii üle- või alajuhitavuse ohtu. Aktiivne momendisuunamine pidurdab kurvis automaatselt sisemisi rattaid ja aitab hoida autot kogu manöövri vältel õigel kursil. Elektrooniline pidurdusjõu jaotus jaotab pidurdusjõu automaatselt esi- ja tagarataste vahel, et kompenseerida erinevusi sõltuvalt auto koormatusest.
Pidurdusabi suurendab pidurdusjõudu, kui juht ei vajuta piduripedaalile piisavalt tugevasti. Pidurdusprioriteet tähendab seda, et auto pidurdab automaatselt olukorras, kus juht vajutab kogemata korraga gaasi- ja piduripedaalile.
Selle kategooria eesmärk on kaitsta juhti ja reisijaid õnnetuse korral. Subaru kasutab palju ülitugevat terast.
Seda selleks, et luua kabiini ümber stabiilne turvaraam. Kokkupõrke korral on oluline, et kere kahjustused oleksid minimaalsed. Subaru suletud ringi moodustav turvaraam takistab tõhusalt löögijõude igast suunast. Subarul on standardvarustuses ka seitse turvapatja ja peatugedes tipptasemel ja auhinnatud lülisambakaitse. Passiivse ohutuse hulka kuulub ka ainulaadne mootorikinnitus, mis võimaldab mootoril libiseda kokkupõrke korral auto alla.
Parim viis vigastusi vältida on muidugi teha nii, et õnnetusi ei juhtugi.
Selles vallas saab Subaru parimad hinded tänu täiustatud juhiabisüsteemile EyeSight, mis on mitme sõltumatu katseinstituudi hinnangul parim. EyeSight’il on seitse funktsiooni, mis on mõeldud ohtude tuvastamiseks, juhi hoiatamiseks ja õnnetuse vältimiseks vajalike tegevuste rakendamiseks, kui juht ei reageeri.
Subaru tagaoleva sõiduki tuvastussüsteem (SRDV) märkab auto taga ja küljel toimuvat liiklust ning hoiatab, kui miski on auto kõrval või kui tagant läheneb kiiresti teine sõiduk. SRVD tuvastab ka ristsuunalist liiklust parklas või sarnases kohas. Süsteem märkab kõike alates autodest kuni lasteni. Automaatsed kaugtuled ja kurvituled on veel üks näide Subaru ennetavast ohutusest.
Tõenduseks meie edusammudest on see, et kolm viimast katsetatud mudelit said kõrgeimad ohutusalased hinded, mis eales antud, ja mitmed katseinstituudid on hinnanud need oma klassi parimateks.
Seetõttu hõlmab meie visioon lisaks autosviibijatele ka teisi liiklejaid, nagu jalgratturid ja jalakäijad.
Tõenduseks, et oleme sellega juba päris kaugele jõudnud, on see, et kolm viimast katsetatud mudelit said kõrgeimad ohutusalased hinded, mis eales antud, ja mitmed katseinstituudid on hinnanud need mudelid oma klassi parimateks.
Meie ohutuskontseptsiooni võtmeks on EyeSight juhiabisüsteem, mis on enam kui veerandsajandi jooksul kogunenud ekspertteadmiste tulemus. Süsteem põhineb stereokaameral, mis jälgib auto ees olevat teed.