Märtsi alguses toimub Genfi autonäitusel uue Subaru Foresteri Euroopa versiooni esmaesitlus. Tegemist on Foresteri viienda põlvkonnaga, see on eelkäijast pikem ja laiem ning pakub suuremat turvalisust kui kõik varasemad Subaru mudelid.
Foresteri esimene põlvkond jõudis müügile 1997. aastal ning tänaseks on Subaru valmistanud juba ligemale 4 000 000 selle nimega sõidukit. See teeb Foresterist läbi aegade enim müüdud Subaru mudeli.
Viienda generatsiooni Forester on kolmas Euroopasse jõudev Subaru mudel, mis valmib ettevõtte uuel modulaarsel platvormil (Subaru Global Platform). Uue platvormi väljatöötamisel on arvestatud alternatiivsete energiaallikate, näiteks hübriidajami ja täiselektrilise mootori valikusse lisandumisega. Lisaks seab see lati uuele kõrgusele nii sõidunaudingu kui ohutuse osas.
Pikkuses on Forester kasvanud 10 mm, laiust lisandus 20 mm ning teljevahe suurenes 30 mm võrra. Selle tulemusel on auto salong varasemast märksa ruumikam ning kvaliteetsema viimistlusega.
Uus Forester pakub Subarutele omaselt nauditavat juhitavust ja segmendi parimat maastikuvõimekust. Nelikvedu on mõistagi põhivarustuses ning märkimisväärse 220 mm kliirensiga mudeli läbivusvõime viib uuele tasemele edasiarendatud X-Mode maastikuabirežiim.
Viienda põlve Foresteri kapoti alt leiab Subaru uue e-BOXER hübriidajami, mis kombineerib 2-liitrise otsepritsega boksermootori (150 hj) ja elektrimootori (17 hj). Puhtalt elektri toel läbib uus Forester ligi kaks kilomeetrit.
Uus Forester jõuab Eestis müügile käesoleva aasta sügisel. Samal ajal jõuab siinsetesse müügiesindustesse ka e-BOXER tehnoloogiaga varustatud Subaru XV.
SPETSIFIKATSIOON
Subaru Forester e-BOXER
Pikkus: 4625 mm (+15)
Laius: 1815 mm (+20)
Kõrgus: 1730 mm (-5)
Teljevahe: 2670 mm (+30)
Kliirens: 220 mm
Mootor: 2-liitrine 16V DOHC Bokser mootor
Võimsus: 150 hj / 5.600-6.000 p/min
Moment: 194 Nm / 4.000 p/min
Elektrimootor: 17 hj, 65 Nm
Aku: Li-ion, 118,4 V, 13,5 kW
Käigukast: 7 astmeline Lineartronic.
Jõuülekanne: Sümmetriline 4WD