Video shows the North American specification.
Subaru esimene akutoitel pereauto on jõudmas Euroopasse! See Foresteriga sarnase suurusklassiga linnamaastur pakub kõike, mida olete harjunud Subarult ootama: kõrgeimal tasemel ohutust, töökindlust, rikkalikku põhivarustust ja võimekat nelikvedu.
Esmakordselt on parimas vormis olev Subaru nüüd saadaval elektrilisena, seda juba 2022. aasta keskpaigast, kui uhiuus Solterra meie müügiesindustesse jõuab.
Solterra jätkab Subaru 30-aastast traditsiooni kaitsta kõiki liiklejaid, nii autos sees kui ka väljas olijaid. Solterra valmib täiesti uuel spetsiaalselt elektriautode jaoks välja töötatud veermikul. Sõiduki akud ja elektrisüsteem paiknevad topeltpõranda vahel, see suurendab šassii väändejäikust, viib auto raskuskeskme madalamale ning muudab sõidu veelgi ohutumaks.
Kõik tipptasemel funktsioonid ja abisüsteemid, millega Subaru omanikud on aastate jooksul harjuda jõudnud, kuuluvad ka Solterra standardvarustusse. Kesksel kohal on uus juhiabisüsteem Subaru Safety Sense. Lihtsustatult öeldes on see nagu auto elektroonikasse integreeritud osav ja ohuteadlik kaaspiloot, kellel on kontroll selle üle, mis väljaspool autot toimub. Subaru Safety Sense’ile võib anda ülesanded, mis teevad juhi elu kergemaks ja võimaldavad pöörata tal suuremat tähelepanu auto juhtimisele ja liikluse jälgimisele. Ühelt poolt hoiatab süsteem ohtude eest, mida juhil pole õnnestunud märgata. Samas võib pidevalt valvas kaasjuht hädaolukorras õnnetuse ärahoidmiseks isegi sekkuda, pidurdades automaatselt või andes takistusele teed. Viimase näiteks on asjaolu, et Solterra hoiatab juhti ukse avamise ajal, kui tagantpoolt läheneb auto, või kui tagurdamisel on oht jalakäijatega kokkupõrkeks. Süsteem suudab ka tuvastada, kui juht on väsinud, ja hoida teda erksana.
Euroopas pakutav Solterra on alati nelikveoline. Nii esi- kui ka tagatelg saavad jõudu 80 kW elektrimootoritest ning mõlemal on vasaku ja parema poole rataste jaoks võrdse pikkusega veoteljed. See tähendab, et peamised sõiduomadused on samasugused kui traditsioonilistel Subaru nelikveolistel mudelitel. Püsiv sümmeetriline nelikvedu tagab turvalise ja kindla teelpüsimise iga ilmaga. Ainus tegelik erinevus on see, et Solterra veovõllid ei ole mootoriga ühendatud keerulise mehaanilise jõuülekande kaudu. Mootorite võimsus jõuab kiiremini kohale ning veovõlle saab kiiremini ja täpsemalt üksteisest sõltumatult juhtida.
Solterral on ka elektrooniline süsteem Subaru X-Mode, mis optimeerib maapinnaga haarduvust. Sarnaselt teiste juhiabisüsteemidega, nagu nutikas kohanduv kiirushoidik ja sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus, toimib X-Mode kui kaasjuht. Praegusel juhul on tegu keeruliste maastike asjatundjaga, kes oskab kontrollida gaasi ja pidurdada igat nelja ratast eraldi, nii et juht saab täielikult keskenduda raja valimisele ja auto õiges suunas juhtimisele.
Subaru on loodud karmides tingimustes vastu pidama ja säilitab oma omadused pikkade aastate vältel. See kehtib ka tuleviku kohta, kui elektriauto muutub üha enam uueks normaalsuseks.
Täielikult elektrilise maasturi loomise tulemusena on kindel, et Subaru traditsioonilised omadused ja funktsioonid pakuvad rõõmu ja kasu ka tulevastele põlvkondadele.
Lisaks sellele, et tegu on ohutu ja turvalise linnamaasturiga, mis püsib teel iga ilmaga, on see ka praktiline ja mugav avara salongiga pereauto.
Väljast on Solterra sama suur kui keskmise suurusega linnamaastur Forester. Seest on see aga palju ruumikam. Pikem teljevahe võimaldab pakkuda sõitjatele rohkem jalaruumi, eriti tagaistmel. Täiesti tasane põrand pakub ka rohkem hoiustamisvõimalusi, samas kui kokkuklapitav tagaiste ja nutikas pagasi kinnitussüsteem tagavad praktilise ja kergesti kasutatava pakiruumi, mis mahutab hõlpsasti 464 liitrit pagasit.
Subaru sõidukid peavad muretult vastu pikki aastaid. See on meie filosoofia, mis Solterra puhul hõlmab ka uut tehnoloogiat – elektrilist jõuallikat. Akud on konstrueeritud nii, et need säilitavad ka kümne aasta pärast oma võimsusest endiselt 90 protsenti.
Solterra on täpselt selline Subaru, nagu üks õige Subaru olema peab. Ainus erinevus on see, et see on elektriline.
Nimi Solterra on ladinakeelsete sõnade „sol“ ja „terra“ liitmise tulemus. Eesti keeles tähendavad need vastavalt päikest ja emakest maad.
Valisime selle nime, et näidata tunnustust ja austust meie koduplaneedi ja taevakeha vastu, mille energia on elu alus.
See esindab eesmärki säilitada Subaru traditsioonilisi väärtusi ka tulevikus. Võimalust pääseda loodusele lähemale akutoitel elektrisõidukiga. Minna edasi ja naasta tagasi koju ka siis, kui tee saab otsa. Needsamad omadused iseloomustavad ka meie traditsioonilisi mudeleid: Subaru XV, Forester ja Outback. Solterra on täiesti uus linnamaastur, mis on kõike seda, mida Subarult võib oodata. Ühe erinevusega - see on täiesti elektriline.
Subaru toob 2022. aastal välja uue täiselektrilise mudeli Solterra.
See on akutoitega linnamaastur, mis pakub kõike, mida olete harjunud Subarult ootama: kõrgeimal tasemel ohutust, töökindlust, rikkalikku põhivarustust ja võimekat nelikvedu.
Subaru Solterra on Foresteriga sarnase suurusklassiga linnamaastur, mis põhineb täiesti uuel veermikuarhitektuuril e-Subaru Global Platform. Nagu Subarul tavaks, on meie selge eesmärk tagada maailmaklassi ohutus ja stabiilsed sõiduomadused mistahes oludes. Neid põhiväärtusi arvestatakse iga Subaru mudeli väljatöötamisel, olenemata nende tehnilisest ülesehitusest.
Tule meiega teekonnale maailma esmaesitlusest eeloleval talvel kuni Eestis turuletoomiseni 2022. aastal. Uudiseid ja informatsiooni Subaru Solterra kohta lisame siia lehele jooksvalt juurde.